Cinema

Cinema

L’univers en expansió dels efectes visuals

“Les imatges generades per ordinador s’associen al cinema, però s’apliquen a moltes àrees: arquitectura, medicina, biologia, joieria...” Ho explica a El Punt Avui Fàtima Vilà, directora de l’escola FX Animation, que des d’abans-d’ahir i fins avui celebra a la seva nova seu del Poblenou el festival FX Animation 10th Anniversary: To be continued... Fa deu anys que van inaugurar l’escola, i Vilà explica: “Volíem fer una petita celebració que s’ha anat fent gran i s’ha convertit en un festival de tres dies amb xerrades, tallers, conferències i un concurs de curtmetratges.”

Un dels ponents que hi han participat és Juanjo Giménez, nominat a l’Oscar pel seu curt Timecode, que va explicar “com el cinema pot treure profit de totes les eines i noves tecnologies”. Sobre el seu guardonat curt, va dir: “Sembla molt senzill i és el més complicat de postproducció de totes les pel·lícules que he fet: té cent plans i escaig i 90 tenen efectes visuals, però són totalment integrats i transparents.” Fàtima Vilà va afirmar: “Pensem que són les grans produccions de Hollywood que tenen efectes visuals i 3D, però són eines a l’abast per a molts autors, que poden abaratir costos o fer plans que si no resultarien impossibles.”

Juanjo Giménez comenta, en aquest sentit, que “en pel·lícules com Piratas del Caribe o Un monstre em ve a veure els efectes visuals són evidents, mentre que a Timecode són efectes més austers, que ajuden a la narració, fan integrar escenaris, ajuden a planificar una seqüència... Un cinema més intimista, d’autor o narratiu pot treure profit dels efectes visuals”.

Fàtima Vilà va explicar que tenen uns 300 alumnes provinents d’arreu del món, el 99% dels quals acaben treballant. No tots ho fan al cinema, però tenen exalumnes treballant a Hollywood, Austràlia, Anglaterra, el Canadà, la Xina, l’Índia... Alguns han participat en films com Piratas del Caribe, El libro de la selva, Harry Potter, La Lego pel·lícula...

Àngel Sala, director del Festival de Sitges i padrí de l’FX Festival, va explicar en una classe magistral que pel·lícules com Tron i Star Trek II als anys vuitanta, i Terminator II i Parc Juràssic als noranta, van ser decisives per impulsar la revolució dels efectes visuals digitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llibres

Immigració obligada narrada pels protagonistes

Barcelona
opinió

Independent i acollidora

LaBGC
Artista

“Coneixes gaires escoles amb bons edificis i prou personal?”

girona
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda