Còmic

3D catalana a l’Àsia

El manlleuenc Cesc Grané triomfa com a creador de figures animades en tres dimensions per a publicitat des de la seva base professional a la ciutat de Tòquio

A prop de l’estació de Yoyogi del barri de Shinjuku, en unes petites oficines treballa el manlleuenc Cesc Grané , un dels noms amb més projecció que s’està obrint pas en el món de la producció creativa en tres dimensions amb treballs que es poden veure principalment a l’Àsia. El seu primer contacte amb la 3D el va tenir a Barcelona, fent enginyeria tècnica en disseny industrial a l’Elisava. “Es començava a utilitzar en la il·lustració, però principalment en la industrial o en videojocs, però no es feia servir per fer il·lustracions de publicitat o d’empreses”, recorda Grané. “M’hi vaig ficar perquè en un viatge vaig veure una figura de Toy Art i em va interessar molt perquè tenia una part creativa i divertida barrejada amb el disseny gràfic, i des d’aleshores vaig començar a fer personatges en 3D”, explica.

En un principi, el món de la creació de personatges en 3D era un club molt minoritari perquè aquesta tecnologia s’enfocava principalment al disseny industrial o a la publicitat, però no s’aplicava al disseny de personatges. “No sé si en vaig ser un pioner a Catalunya, però potser sí un dels primers”, explica el dissenyador. El fet que l’aplicació de la tecnologia 3D en personatges de creació a l’Àsia comencés aviat va fer que Grané es decidís a fer un viatge de nou mesos pel continent asiàtic. I va acabar aterrant al Japó. “L’aparició de marxandatge amb figures de manga, anime i fins i tot de la Hello Kitty amb figures 3D, era bastant nou, a Europa no es veia.”

Grané es va quedar una bona temporada treballant de dissenyador gràfic al Japó, on fins i tot va fer una exposició dels seus personatges en 3D però, passats els mesos, va tornar a Barcelona. Després d’una experiència a Qatar i de treballar en un projecte a la Xina, va decidir tornar al Japó amb la voluntat d’acomplir el seu somni: crear la seva empresa i dissenyar personatges per a publicitat i per a grans empreses.

Actualment, Grané és el creador de la mascota d’enguany dels coneguts ous Kinder per a la campaanya de tot el continent asiàtic. És una rata, coincidint amb l’any del calendari xinès. “Vaig fer el personatge, la mascota d’aquest any i, a partir d’aquí, apareix a tota la paqueteria, han fet anuncis, peluixos i, fins i tot, es pot trobar un ninot de la mascota a dins dels ous Kinder”, explica el creatiu. Això, però, no serà fruit tan sols d’una col·laboració puntual, ja que l’empresa Ferrero, fabricant dels populars ous, ha seleccionat Grané per fer tots els personatges del zodíac xinès per als propers dotze anys. “Ja he acabat el disseny de l’any vinent, que és un bou, i ja està en producció; ara ja estic treballant amb el personatge del 2022, que serà un tigre”, avança.

Aquest, però, no és l’únic gran projecte que Grané té entre mans. Està treballant en una campanya de Nacions Unides a l’Àsia en què uns personatges seus promocionaran l’arròs sostenible. Un altre projecte en què treballa l’hi ha encarregat un centre comercial de la ciutat xinesa de Wuhan per promocionar els animals de l’entorn de la ciutat i, també, un projecte amb una gran cadena de supermercats a Ucraïna.

A Catalunya, reconeix que no hi ha treballat gaire, només en cartells d’esdeveniments locals. “Potser el meu estil no acaba d’encaixar dins del panorama nacional, tot i que cada vegada hi ha coses més semblants, però de Catalunya no em demanen gaire cosa; suposo que com que estic tan lluny...”, es plany Cesc Grané.

Tot i això té diversos projectes de futur que fan predir que no tindrà gaire temps per avorrir-se. “Una de les coses que sempre havia volgut fer és construir figures amb els meus personatges i, si tot va bé, al llarg de l’any faré una tirada de figures fabricades aquí, al Japó”, explica il·lusionat Grané.

Però el que realment li agradaria és poder fer la mascota d’uns Jocs Olímpics: “Una de les coses que em faria més il·lusió és crear la mascota dels Jocs Olímpics d’hivern de qualsevol país; evidentment, si fos el de la candidatura olímpica de Barcelona-Pirineus, encara més”, confessa el dissenyador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia