Arts escèniques

El Lliure assalta els marges

‘Mistery magnet’ se suma al cicle de nous formatsper a tots els públics, amb ‘The story of story’ i ‘Paisajes para no colorear’

Warlop retrata el malson d’un vigilant de museu que “se sent atret per allò que ens fa por”

L’espectacle Mistery magnet, eminentment visual, és la segona estació d’un itinerari internacional que indaga en nous formats, i que supera el teatre de l’argument i els personatges. L’artista visual Miet Warlop aclareix que els seus treballs, tot i no tenir text “tenen missatge o una determinada narrativitat”. Amb Mistery magnet, estrenat el 2012 i que es pot veure al Teatre Lliure, avui (sessió escolar), dissabte i diumenge (entrades exhaurides) remet als despropòsits de còmics punkis incendiaris de violència gratuïta. El Lliure assalta els marges i amplia el punt de vista. Ahir, els alumnes de tercer curs que presenciaven la funció matinal exclamaven durant l’obra: “Això no és per a nens; això és violència.” Una peça que remou els fonaments sense contemplacions. I que fa necessàries unes vàlvules que recodifiquin mentalitats per contextualitzar aquestes noves formes híbrides escèniques.

Per Warlop, tot el que passa a escena és el que imagina un ensopit vigilant de seguretat en un museu. Un malson del qual no voldria despertar però que li fa por, “ens sentim atrets per allò que ens fa por”, considera l’artista. Les explosions de colors, els personatges surrealistes (uns pantalons que pixen de color per les parets, un gos amb forma de bossa d’esport, unes boles de llana que deambulen per la sala fins a trencar l’ordre establert, un cavall sense cap...) són imatges que exploten durant l’obra en forma de bombes de pintura (ara escapçades, ara vomitades).

I Xile

El cap de setmana passat The story of the story va deixar perplex el públic per la seva anarquia. Aquest cicle es completa amb Paisajes para no colorear, un treball fet amb noies que han estat víctima de violència sexual a Xile, un teatre comunitari d’intensitat. El muntatge, que ha voltat per mig Europa es veurà a partir del 31 d’octubre. També partint de la realitat de Xile, i amb una forta dosi de denúncia, es pot veure, avui i demà a l’Espai Lliure Tierras del sud, una peça de Txalo Toloza, que ha acollit La Ruta 40 en la seva programació ideal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona
François Cluzet i Thomas Lilti
Protagonista i director de ‘Los buenos profesores’

“Els actors i directors cuidem l’estat d’ànim de la gent”

Donostia

El jove jazz català conquereix Nova York i Amsterdam

Girona
Eugènia Broggi
Fundadora de l'editorial L’Altra

“Les editorials independents som molt dependents dels bancs i això és una cosa bona”

barcelona
comèdia romàntica

Meg Ryan i David Duchovny, l’escalf d’un antic amor

cinema / drama

Calma tensa en família amb ‘Un sol radiant’

cinema / drama

‘Calladita’ amb la promesa de condicions millors